Beschrijving
Babymanagement voor mannen – boek
Dit rijk geïllustreerde boek is gericht op (aanstaande) vaders en behandelt de verzorging van baby’s, voeden en verschonen, slapen, het geven van een naam, de groei en ontwikkeling, het consultatiebureau, kinderwagens, kinderopvang, verlofregelingen, man-vrouw relatie etc. De informatie is verantwoord en compleet, het Voedingscentrum en Kraamzorg Nederland werkten aan het boek mee. Bijzonder is de manier waarop het boek is geschreven: in managerstaal waarbij het vaderschap vergeleken wordt met het runnen van een onderneming. De moeder is ‘de producent’, de baby ‘het product’, voeding voor de baby is ‘de input’ en wat er in de luier terechtkomt ‘de output’, kleding is ‘de verpakking’. Slapen is niet slapen, maar ‘opladen’, er is sprake van een ‘laadritme’, ‘laadstoornissen’ en een ‘laadlocatie’. Een geboortekaartje is direct mail en valt onder het hoofdstuk pr en promotie. Gelukkig wordt de managerstaal alleen in de kopjes en in de inleidingen gebruikt, in de teksten wordt gewoon het woord baby etc. gebezigd. Praktische en nuchtere informatie.